Tips til bestilling av standutstyr

-En planlagt stand er en vellykket stand. Mitt beste tips er å bruke tid på planlegging, og ikke minst å bestille innen fristen 1. april, sier Tom Ingebrigtsen i Bergen Expo.

Ukene går fort mot mai og messe, og fristen for å bestille utstyr til stand nærmer seg.

-Vi vet av erfaring at det er mange etternølere. Vi ønsker at flest mulig bestiller så raskt som mulig. Du får et bedre resultat om du planlegger godt, med produkter tilpasset ditt behov. Vi klarer å løse mye på sparket, også etter fristen, men da må du ta til takke med det som er igjen. Er du ute i god tid kan du velge og vrake i et stort sortiment, og senke skuldrene og begynne å planlegge selve messedeltakelsen, sier Ingebrigtsen.

Han forteller at de har gode hjelpemidler til bestilling i nettbutikken, blant annet 3D-skisser av standardstand. En standardstand er 9, 12 eller 15 m2, og fås også i en premiumversjon. 

-Velger du en standardpakke er alt ferdig, og du trenger ikke å tenke på noe. Unntaket er strøm, som må bestilles i tillegg. Standardpakken er en fullgod løsning for de aller fleste, sier Ingebrigtsen. 

Han har noen tips til deg som skal bestille: 

  • Planlegg godt. Ser for deg hvordan standen skal se ut, og tenk at den skal ha en stoppeffekt. Alle kjemper om de samme gjestene, så sørg for at flest mulig velger å stoppe akkurat hos deg. 
  • Går gjennom skissen og planen for standen, og sørg for at dere har alt som trengs. Da slipper du ekstra kostnad med ting som må bestilles etter fristen.
  • Husk å bestille strøm. Det er ikke inkludert i standen, og må bestilles sammen med annet utstyr.
  • Det er trådløst internett i hele hallen, og kun de som trenger kablet nett frem til standen trenger å bestille dette. 
  • Du gir et mer helhetlig inntrykk hvis du tenker over hvem dere er og hvordan dere ønsker å fremstå utad. Farge på teppet bør for eksempel stå i stil med firmaprofilen din. 
  • Bestill utstyr til standen før 1. april, og dobbeltsjekk at du har fått med alt du trenger. Da slipper du stress kort tid før messen, og kan fokusere på det dere skal fortelle kundene dere skal treffe.

Andre nyheter